Det här med vikten...

Jag har aldrig brytt mej speciellt över hur mycket jag väger. Har ibland känt att kanske skulle förändra livsstilen lite men alltid struntat i det. Har alltid ätit det jag velat och skitit i om jag har något extrakilo pga av det. När jag började käka p-piller ökade jag något fruktansvärt i vikt på bara 6 månader. När jag slutade för cirka 2 år sedan trodde jag att dom skulle försvinna direkt. Vilket dom började göra: för 6 månader sen. Istället för att väga mej brukar jag mäta mej. Vilket jag såg skillnad på idag då det var tre månader sen sista mätningen. Jag har tappat 4 cm i midjan och 10 cm på andra ställen av kroppen. Det fick mej att fundera. Vad har jag ändrat? Jo, jag går långa promenader med Josefin på kvällarna, äter inte ens hälften av allt godis jag åt tididare men äter fortfarande en hel del och en pizza smyger in titt som tätt, äter mat på ordentliga tider och jag har druckit varenda helg i (oj då) 3 månader. Allt förutom den konsumtion alkohol som jag lyckats hälla i mej är ju riktigt bra förändringar, men ändå små. Min mamma kommenterade häromdan att jag gått ner ordentligt mycket och att jag nu inte fick rasa mer i vikt för då skulle jag inte vara lika snygg längre. Hm, tänkte jag och köpte mej en godispåse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0