Merry fucking Christmas

Min julafton började med att en liten utklädd fialott kröp ner i min säng med en kittlig tomtemask klockan 7:00 imorse. Efter några skratt låg vi och myste tills jag ville somna om och sov vidare till kl 10:00. Vaknade med värk i min icke befintliga visdomstand. Värken sträckte sig ända ner på halsen och det första jag gjorde var att knarka värktablett. Men tur i oturen, nu kanske jag slipper gå upp i vikt över jul! Som alla jular står mamma i köket och lagar mat, Micke klär julgranen tillsammans med Miriam under mycket stånk och stön och rökpauser och jag står och diskar! Men va sjutton, det finns charm i detta också. Snart kommer Birgitt & Arthur och då blir det full fart!

Morsan har humor den kvinnan! Hon vet sedan länge om min skräck för verkligt håriga män och försöker med morgonens julklapp utöka mitt sökområde när det kommer till det manliga utbudet:

"Men när man blir tjugo, trettio eller äldre lär man sig att uppskatta meningen med en man som David Hasseldoff, en man som, när han bär små Y-frontskalsonger, får det att se ut som om en grävling har kravlat ner i hans byxor och lagt sig för att dö. Det är den svindlande höjden av att vara macho."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0