Envis/stönig

"Jag har aldrig fel, jag har bara mindre rätt"

När Andreas skulle flytta hemifrån så skulle han köpa Robbans soffa, eftersom han flyttat hem. Jag hade sett och suttit i den här soffan en gång. Jag insisterade på att den var gjord av skin, en grön skin soffa. Andreas däremot insisterade på att det var en grön tygsoffa. Det hör också till att sofforna (en två och en tre sits soffa) var köpta på Ikea och hade inte kostat med än 3.500 kronor. Men jag gav mej inte, soffan var gjord av skin! Andreas skulle överbevisa mej genom att sätta mej i telefon med Robban som mycket riktigt berättade att soffan var gjord av tyg. Men det övertygade inte mej. När vi sedan var på Ikea helgen efter så visade Andreas mej den förbannade soffan, som visst var gjord av tyg. Istället för att slänga in den vita flaggan och ge efter, sa jag: "Den är inte alls gjord av tyg, den är gjord av skin. I min värld!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0