www.livsviktigt.se

Jag har tagit ställning:" Nej, jag donerar inte mina organ eller vävnader".

För att kunna donera sina organ eller vävnader kan inte kroppen vara död utan måste ligga i respirator. Och om jag har fattat det rätt är det bara hjärnan som är död och inte kroppen. Jag tror att alla människor besitts av en själ som inte lämnar kroppen förän den är helt död. Därför vill jag inte donera mina organ eftersom kroppen fortfarande besitts av min själ. Kan själv tycka att det är aningen själviskt men det är min kropp = mitt val!

Mitt tips är att skaffa sig ett kort som du har i plånboken där det står vad du har valt för alternativ; att donera eller inte donera dina organ och vävnader. Då vet din familj, vänner och sjukhuset var du står i frågan. Du kan dessutom gå in på webadressen ovan och skriva in dig där. Lätt som en plätt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag har ett donationskort och är helt säker på att jag vill donera båda delarna. Det är vaje människas val men så länge min hjärna är död och jag kan rädda andra människor med mina delar eller i framtiden rädda genom forskning är det ingen tvekan för mig att jag vill donera! bra att du gjort ett val, det tycker jag alla människor ska göra :)

2009-07-31 @ 17:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0