DubbelTrubbel

Nu när jag är student känner jag en press. Pressen går ut på att jag ska vara full varenda dag, vakna och må dåligt men ta en återställare för att må bra igen och kunna köra på som aldrig förr. Det här är inte jag! Jag hatar att vara full. Att vara salongsberusad, som det så fint heter, är alldeles okej. Men inte mer.

Idag är det fest i strandparken för alla studenter. Ska jag dit? Hon som känner så stor press? Nej! Idag ska jag rösta, käka hemmagjord pizza och massa glass, godis och chips. Jag ska inte se åt en vinflaska eller ölburk! Men man är ju bara en student en gång i livet, så det blir nog en flaska eller två till veckan. Men den här veckan är det stopp då det både blev freda och lörda. Men pessimisten ska hålla humöret uppe, jag lovar! (Håller fingrarna i kors bakom ryggen)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0