Ett eget rum

Idag på religionen skulle vi skriva om "Ett eget rum" där vi kände lugn och harmoni. Dom flesta skrev om sitt eget rum, en kille om toaletten och ute på havet. Jag å andra sidan skrev om kyrkogårdar. Berättade detta för Emma som sa att hon kände sig ansträngd och nedstämd på kyrkogårdar, alltså tvärtemot mig. Jag vet inte men jag har alltid kännt ett lugn så fort jag besökt en kyrkogård. Det ska helst vara den i Arvika eller en utanför Göteborg. Där ligger kyrkan och vakar över "staden". Den kyrkogården var otroligt vacker. En kompis sov där en gång när hon inte vågade gå hem till sin pojkvän.

Så, tiden spelar ingen roll jag är en av dom som inte tycker att det är läskigt att ströva omkring på kyrkogårdar på kvällen när det är mörkt. En sommar gick jag till Arvika kyrkogård en gång i veckan och låg på en bänk där i flera timmar, tror till och med att jag somna en dag.

Jag tyckte det var en nyttig övning där man lär känna sig själv lite bättre. Ta en liten funderare och se vart ditt mest lugna och harmoniska "rum" är. Nu vet du mitt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0