-Mycket god kyckling; och hör sen!

Min mamma är en väldigt påhittig kvinna när det gäller mat (faktiskt det mesta när jag tänker efter). Så det är sällan vi äter samma mat två gånger (förutom köttbullar & makaroner). Det roliga i kråksången är när hon har kommit på ett bra recept som hon tycker om för då kan det se ut såhär:
- Kyckling
- Pasta
- Tomatsås
- Salt
- Peppar
Det står aldrig några exakta mått och är inte specifikt för fem öre eftersom hon bara har slängt ihop något som hon tyckte passade ihop för stunden. Idag står det "Mycket god kyckling" på menyn. "Och hör sen och våga inte säga något annat"- fick jag precis höra från köket när jag påpekade detta namn på maträtten, Haha!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0