Dagens åsikt

Jag har alltid varit en person som funderar väldigt mycket. Är det inte vad som händer efter döden så är det varför ärtor är gröna. Hjärnan går alltid på högvarv. Och en sak som jag undrat över i många, många år är vilket som är det värsta sättet att dö på utav att drunkna eller brinna. Nu idag kom jag på svaret. STENING; att bli stenad till döds. Tack och lov är inte detta så aktuellt då jag varken är muslim eller lever i muslimska länder där stening är mest förekommande. Läste precis om en kvinna som kom fram till ett torg där det var fullt med folk samlade kring en annan kvinna som stod ensam i folksamlingens mitt. Kvinnan hade blivit våldtagen och på så sätt varit otrogen och begått ett äktenskapsbrott. Hennes straff var stening. Folksamlingen stod och väntade på att det skulle börja regna så att jorden skulle mjukna. Då skulle nämligen kvinnan grävas ner tills bara huvudet var ovanför markytan. Folksamlingen skulle sedan kasta stenar på hennes oskyddade huvud tills hon dog.

Jag frågar mej själv: Hur i hela helvetet kan man kasta stenar på någons huvud?! Är det någon som kan svara mej på det? Jag förstår helt enkelt inte. Dessutom så var hon ju inte ortogen frivilligt. Hon blev ju våldtagen för Guds skull. Den som isåfall ska bli stenad är ju våldtäcktsmannen! Jag försöker verkligen att vara öppen inför olika kulturer och religioner men deta är för mej helt ofattbart! Jag kan bara säga att jag av hela mitt hjärta hoppas att jag aldrig behöver uppleva en stening. Jag skulle aldrig klara av att bara stå där utan skulle förmodligen springa och skydda den stackars utsatta kvinnan. Det är vad jag hoppas, men om jag väl stod där så skulle nog modet svika och jag skulle vara lika feg som de människor som höll i stenarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0