I Hate these fucking mondays!

Jag består av nollinspiration idag vilket hindrar mej från att börja skriva på inlämningsuppgiften som ska in imorn. Min lördag sög åsneballe vilket var en stor besvikelse och gör att jag inte känner mej tillfreds med helgens snabba avslut! Jag vill ha mera helg, mera ledigt, mera liv! Jag måste hitta en ny inspirationskälla som istället för att fylla mej med ångest och panik ger mej glädje och inspiration så jag kan ta tag i min vardag. Kan det vara måndagsångesten som ttagit till orda tro? I think so!

Kommentarer
Postat av: Marie

Hejsan, tack så mycket : ) Haha nej verkligen inte, det är bara att fråga på ! Tyvärr är min situation här lite speciell så det skiljer sig säkert en del från hur andra au-pairer har det, jag åkte nämligen hit privat och inte genom något företag som ex Cultural care. Men jag tjänar just nu 125 dollar/vecka (via cultural care tjänar du cirka 195 om jag inte minns fel).

Mina arbetstider har jag jättedålig koll på, familjen har försökt skriva ihop ett schema men det fungerar sådär så jag har tyvärr lite dålig koll på när jag är ledig/jobbar. Helgen däremot är jag i princip nästan alltid helt ledig så det är riktigt härligt: )

Jag har ju sån tur att jag bor hos en halvsvensk familj, mamman är från Sverige, så jag pratar nästan bara svenska hemma hos dem (pappan och barnen förstår det bra, men pratar nästan bara engelska) men klart att när man går ut och så då blir det svårare och ibland känner man sig lite retard för att man verkligen inte hänger med eller kan få fram det man vill ha sagt : p

jag tycker det har gått bra med anpassningen till familjen, de har verkligen varit välkomnande och försökt hjälpa till, fortfarande kan jag känna mej lite udda ibland, men som tur var är ju alla hemma i Sverige bara ett telefonsamtal bort : )

Hemlängtan är såklart det jobbigaste här men den går väl inte att komma ifrån när man åker iväg såhär. Hoppas jag fick med alla frågor nu och att det var till någon hjälp : )

kramar

2009-11-02 @ 23:33:00
URL: http://marymaary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0