This morning sucked like it never sucked before (I think)!

Vaknade av den hemska mobilen som bannemej inte kunde hålla käften. Satte mej upp, fuderade på vilken dag det var, varför jag skulle upp. Hjärnan samlade sig: idag är det torsdag och dags för universitetet och en ny föreläsning. Det var bara att lämna den sköna värmen och känna gåshuden på underarmarna!

Varje morgon när jag ska till universitetet dricker jag te för att gåshuden ska lugna ner sig. Idag stod vattenkokarn på diskbänken utan underdelen som stod kvar på sin gamla plats. Vilket jag inte tänkte på att det var lite skumt! Den hade tillräckligt med vatten, kokade upp det och hällde det över tepåsen. Hämtade mjölken som skar sej mot vattnet. Skumt! Gick in med koppen på rummet och skulle ta min första underbara mun. Fyttifan i helvete säger jag bara! Det smakade som potthett piss blandat med jordgubb. Det visade sig att morsan hade hällt i citronsyra kvällen innan för att få bort beläggningen som blivit på bottnen. Tusen tack för den informationen en timme för sent!

Idag är också dagen då alla småbarn springer ut och sträcker ut tungorna, dagen då de äldra får sätta spikar på käpparna och dagen som alla helt enkelt längtar efter. Den här dagen är den värsta på hela året, enligt mej. Dagen då den första snön faller! Jag fattar inte denna uppståndelse? Det är för varmt för att snön ska kunna ligga kvar, det kommer knappt någon snö överhuvudtaget och den gör det bara bött, blaskigt och förjävligt på gatorna! Nej snön räcker det med om den bara finns på julafton och eventuellt på nyår sen ska den putsväck!

Ber till Gud (eller djävulen, den som lyssnar!) att morgondagens morgon blir bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0