Tisdag:

Idag var det åter dags att stiga upp med tuppen för att knalla ner till tåget och ta sig till Karlstad. Idag hade vi en riktigt intressant föreläsning om kvinnohistoria. Visste ni att det någon gång på 1600-talet var riktigt många män som blev dömda för tidelag (sex med djur)? Haha, har ju inte direkt med kvinnohistoria och göra men det var så sjukt så jag la det på minnet iallafall! Efter föreläsningen träffade jag vackra Emelie på stora torget. Gick och köpte baguetter och knallade hem till hennes underbara nya lägenhet. Där kommer det att gå vilt till i framtiden kan jag lova! Åt, snackade, planerade och kollade på "Skruva den som Beckham". Vackra Emelie förundrades över hur jag kunde alla filmens repliker. Vilket inte är så konstigt med tanke på att jag sett den säkert 10 gången! Gick till tåget som var knökat för att komma hem till Arvika. Gick till Telia för att skaffa Halebop. Ringde Linda som jag träffade utanför Virveln. Vi såg på Sex and the City och "catchade up".

Nu sitter jag och slappar innan jag ska börja läsa "Fröken Julie" av August Strindberg. Måste vara en av Sveriges tråkigaste författare (vilket jag nämnde på tåget och två tanter gav mej förskräckta blickar. Tror jag tillhör fel generation för att läsa hans böcker!). Men det hör till kursen så det är bara att läsa på. Boostade upp med lite choklad förut som plåster på såren. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0