Ljuset i mörkret

Jag är en person som inte alls blir deprimerad när hösten smyger sig på. Jag älskar att se löven skifta från grönt till orangerött och gå långa promenader i höstmörkret iklädd tjocka halsdukar och mössor. Men det som slår allt när man vill ta hand om sig själv riktigt ordentligt och ge näring till själen är att: Tända massor av ljus i rummet, krypa upp i en mysig fåtölj eller sängen med en bra bok eller en bra vän. Läsa eller umgås och mysa i flera timmar tillsammans med choklad slår allt.

Eftersom jag var oförberedd på hösten i år så har jag glömt att köpa hem värmeljus till mina miljoner ljuslyktor. Så idag är endast två tända. Men imorn ska jag gå förbi Konsum och köpa på mej ett lager. Jag välkomnar hösten med öppna armar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0