Söndag: dagen efter & dagen före!

Söndagar har alltid för mej varit dagen efter en fantastisk lördag fylld med härliga äventyr i alla dess former. Men söndagar är också dagen före måndag som är fylld med slit och enformig vardag. Vilket gör att söndagar kan vara både mysiga och härliga dagar samtidigt som de kan vara enbart ångestfylld. Just den här söndagen uppfattar jag som ångestfylld men med hopp om en ljusare framtid.

Idag har jag fortsatt att läsa ut Simone de Beavouir's bok "Det andra könet". Hon var en av de första kvinnliga feministerna och att läsa hennes verk är både roligt och nedstämmande. Att behöva läsa om kvinnors elände kan vara intressant och roande i en timme eller två men inte mer. Idag har jag läst i 4 timmar och har fortafarande minst 3 timmar till att se fram emot. 

Igår var jag förvånansvärt helt nykter. Vilket jag var hela helgen. Det var faktsiskt riktigt skönt att få ladda om batterierna ordentligt. Och det behövs, för om precis en vecka idag fyller jag 19 år vilket innebär en dubbel nästa helg! Och helgen efter det är det marten vilket innebär ytterligare en dubbel. Det här ser jag fram emot mina damer och herrar!

Just nu lyssnar jag på "Kung fu fgihting remix" haha. Men det är faktiskt en riktig humörhöjare som får det att sprätta i kroppen! Snart ska jag käka, sen diska och sen väntar det en chokladkaka i kylen på mej. Ha en toppen söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0