Mål i livet.

Fick frågan idag om vad jag har för mål i livet.

Jag är inte en person som behöver en flott bil, villa i miljonklass eller en tv för 60 pix för att känna att jag kommit någonstans och lyckats i livet. Jag behöver heller inte en karriär som VD eller supermodell. Jag tror jag var anhängare till antingen buddhismen eller hinduismen i ett tidigare liv då jag tror stenhårt på återfödelse. Jag tror att alla människor har en själ som återföds till en ny människokropp när den gamla lämnar jordelivet. För att själen ska slippa återfödas så krävs det att den är fulländad och fullärd. En egen Gud. Det blir den endast av att uppleva så mycket som möljligt. Däremot är det individullet hur många alla själar behöver för att slippa återfödas. 

Mitt mål i livet kan då kortfattas med att jag vill uplleva så mycket som möjligt innan jag dör och återföds (eller inte). Jag vill träffa människor från olika etniciteter, sexuella läggningar och attityder. Jag vill uppleva alla sorters platser och få så många olika intryck som möjligt. Det är mitt stora mål i livet: att uppleva så mycket som möjligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0