My body is sick!

Febern knackar på dörren:
BOM BOM!
- Kom inte in utan stå kvar för mej kvittar det faktiskt inte!
skrek jag mot dörren med min ömma hals.
Tror ni idioten lyssnade?
Nejdå, han klampade in och satte sig väl tillrätta i kroppen på mej.

Inatt vann jag tävlingen 'Vem svettas mest?'.
Har vaknat varann timme och varit alldeles blöt på ryggen och lakanen var fuktiga.
Otroligt mysigt!
Tur man inte delade säng med någon...

En annan detalj med detta med feber ät att jag inte får äta.
Mamma menar på att om jag äter måste kroppen koncentrera sig på maten istället för att ta död på idioten.
Det låter väl till viss del logiskt men jag känner mej själv:
Jag kan inte gå utan mat en hel dag! (Som vissa andra; känn dej träffad!)
Jag kommer gå och småäta så fort morsan lämnar köket.
Måste vara riktigt noga med att inte lämna små smulspår bara.
Dagens frukost består av hett honungsvatten för att halsen ska sluta ömma.
Yummie!

Överlever jag detta så ska jag bli en bättre människa.
Jag ska börja använda tandtråd!
(Oj nu tog jag visst i så brallorna sprack!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0