Poliskontroll

Första poliskontrollen är avklarad!

Åkte lite (läs mycket) BMW med Tommy, Josefin & Andreas igår och skulle åka ut mot Jössefors.
En bil åker förbi och blinkar vilket tydligen kan betyda 'Varning för poliskontroll'.
Jag fattar inte ens om jag ska åka in eller inte men killarna i baksätet hade koll.
Sen hittade jag inte knappen för att få ner rutan och hjärtat bankade lite väl fort tyckte jag.
Snacka om att vara nervös!
Fick tillslut ner rutan men då hittade jag inte plånboken.
Samtidigt som killarna letade blåste jag och sen visade jag mitt älskade papper.

- Jaså, vad har du här då?
- Jo jag fick körkort i onsdags så har inte hunnit få kortet än.
- Haha, för vissa tar det 50 år innan dom hamnar i poliskontroll. För dej tog det fem dagar!

Med dessa ord och mycket om och men med rutor och tändning fick vi åka vidare och det tog ett bra tag innan hjärtat slutade banka.
Men då var det avklarat!

Imorse vaknade jag av en aningen frustrerad tjej (läs Josefin) som ringde och frågade om jag fortfarande sov (11:37)
- Ja, jag sover. Jag är sjuk!
(Kan dock inte skylla på detta så länge till)
Vi ska ses vid 16:00.
Har käkat frukost och funderar nu på om jag ska hoppa in i duschen.
Eller om jag ska hänga här lite till...

Kommentarer
Postat av: Jossan

Mm, man ska lyssna på den som vet vad blinkande med helljus betyder !!

2010-04-05 @ 12:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0