Min dag

Jobbade natt mellan 00.30-07.00 då allt från att en kille på 30+ fråga om vi skulle ta en öl någon kväll till att jag fick stekfett på armen och skrek till av smärta och tappde stekspaden. Mer än halvägs hem glömde jag mina jobbkläder så fick snällt gå tillbaka och hämta dem. Irritationen var inte ens i närheten av måttlig. Sov som en stock mellan 07.30-12.15. Upp och hoppa efter, inte direkt, mina välbehövliga skönhetstimmar. Värmde kycklingwook som morsan tillagat, diska samtidigt som Shania Twain skrek That don't impress me much och tänkte på vilda nätter med för mycket alkohol. Gick en promenad i kylan med lurar i öronen och tänkte på livet i största allmänhet. Slog in lite julklappar och kan nu bocka av detta från Kom ihåg listan. Såg Snowroller för att minska rädslan inför slalombacken imorgon men detta fick motsatt effekt. Är numera skräckslagen! Såg även Sällskapsresan (den där dom är på Gran Canaria) och drömde mej bort till varmare breddgrader med saltvatten och söta drinkar. Brunbrända män och svettiga dansgolv. Livet med andra ord. Tjattrat med Josefin i telefon och kikat på Robert Gustavsson som Petra Mede i Parlamentet. Nu funderar jag på ett kapitel eller två ur Francys Evangelium och därefter brottas med kudden. Om jag nu kommer somna efter en veckas nattjobb vill säga. Men det återstår att se.

And that's my day.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0