Dagens fundering:

Hmm, just det. Sova var det..
Men en tanke slog mej.
Ni vet Bridget Jones och hennes olidliga crush i Daniel Clever?
Jag tror alla, kvinnor, män, pojkar & flickor, har en sådan person i sitt liv.

En person som kan trampa & spotta.
Förnedra och såra tills hjärtat inte bara blöder utan har tagits ut ur kroppen och blivit sönderskuret med en slö brödkniv tills det inte längre finns något blod.
Men så fort man nästan är över personen ifråga så hör den av sig och karusellen börjar snurra på nytt och historien återupprepar sig gång, på gång, på gång...

Tills...
Man nått en viss gräns, som man dock aldrig vet vart den ligger, och det går att glömma, personen.
Ett avslut, tror jag man kan kalla det. 

Jag har en sådan person i mitt liv.
Jag trodde jag fått ett avslut, eller jag hoppas jag fått ett avslut.
Det återstår att se.
Tack och lov är inte denna person lika hemsk som Daniel Clever.
Bara nästan...



När du kan se personen ifråga, vända dej ryggen och gå sin väg.
Och du kan göra på samma sätt utan att känna en skarp smärta i bröstet och tårar på kinden.
Då tror jag man kan kalla det ett avslut.
Iallafall på den karusellen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0