Fredag:

Idag gick jag upp 08:30 för att boka tid hos läkarn.
Men det visade sig att jag hade fel nummer och det jag skulle ringa egentligen har telefontid mellan måndag och onsdag.
Osis!
Käkade frukost och rullade på 'Den lilla sjöjungfrun'.
Varpå jag kom på två saker:

- Är det inte lite missvisande att alla Disneyfilmer går ut på att det goda segrar över det onda?
Kan ju inte påstå att det stämmer överens med verkligheten och är det så schysst att lura små barn om så allvarliga frågor?
(Dock har jag väldigt svårt att se hur Ursula skulle få härska över havet och Triton vara en fånig vattenväxt, eller vad han nu blir fövandlad till!) 

- Dessutom är det otroligt irriterande när de har nya röster på Dvd:erna. Det räcker för mej att en nysning, ett skratt eller 'stön' fattas för att jag ska tappa all nostalgi från barndomen. Inte okej!

Nu väntar disken som jag lite fint struntade i igår.
Sen ska jag sy en tröja och hål i mina mjukisbrallor.
Sen får vi se vad dagen bjuder på!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0