My gorgeous name

Jessica

Jessika, Jessica, är ett kvinnonamn bildat från hebreiskans Yiskah som betyder den som skådar eller den beskådade.

Namnet var populärt från 1970-talet fram till 1990-talet. Den vanligaste stavningen idag är med ett c. I december 2005 fanns det totalt 26 738 personer i Sverige med namnet Jessica eller Jessika, varav 22 246 med det som tilltalsnamn.

"From the Hebrew meaning 'God is looking'.
A tower of strength to her loved ones;
a gentle and caring friend.
She is someone to treasure."

- En skum parantes med mitt namn är att jag och min kusin, som bor i Blekinge och är född samma år som mej, har samma tilltalsnamn. Dock stavar hon med k. Det skumma i kråksången är att detta namnval var omedvetet då min moder är adopterad och inte visste om att hon hade en bror när jag föddes...

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0