Mitt 2009: maj, juni, juli & augusti.

MAJ
Den 1:a hade jag en mindre rolig 5 årsdag som jag av hela mitt hjärta aldrig vill glömma och som jag av hela mitt hjärta vill glömma!

Den 7:e åkte hela klassen pulka i skolan iklädda vinterkläder (var det någon som sa svettattacker?!) för att samla poäng till Klassikern samtidigt som tre killar i paralellklassen sprang runt nakna!


Den 8:e gick hela klassen runt i skolan i pyjamas, sjöng i matsalen och Joel och Heintz friade till en av mattanterna. Min pyjamas var ljusblå med får på!


Den 15: e gjorde Jessica halkbanan osäker genom att köra för fort, sladda som en galning och skratta tills hon fick ont i magen! Men skoj hade hon (och klarade den också för den delen!)!


JUNI
Den 3:e hade jag en fotosession med Jens, Melina och min baldejt Johan som blev riktigt lyckad!



Den 10:e klädde vi studentvagnen hos Nils Gunnar i duggregn.

Den 11:e tog jag studenten! Dagen började med champagnefrukost hos Melina tillsammans med Josefin (då det regnade ute) och fortsatte i skolan. Vi drack cider i klassrummet tills Nils Gunnar kom och sa att alkohol var strängeligen förbjuden. Då sa vi att den faktiskt var alkoholfri och fortsatte att dricka! När det väl var dags att springa ut och möta min underbara familj var jag inte bara full pga av alkohol utan av både adrenalin och glädje! Middagen hemma hos mej var ganska snabbt avklarad och sen blev det Olssons brygga men den var dock ganska snabbt avklarad den också!



Den 12:e var det dags för bal och uppgång tillsammans med tuppen. Off to först Nathalie för hår och sedan Jeanette för smink. Jag gick med min barndomsvän Johan och vi skrattade oss igenom hela paraden! Kvällen bestod av regn, dans, väta och snack utanför Select iklädd balkläder. Gissa om folk kollade på oss!



Den 13:e var det dags för ännu en utekväll på Olssons Brygga för att se Björn Rosenström.


Den 15:e var jag med Jeanette och blev sminkad med temat Look Alike. Vem tror ni jag var?


Den 19:e, på midsommar, käkade ett stort gäng middag hos Josefin. Och det var utan tvekan den bästa midsommarafton hitills med många glada miner!



Den 27:e åkte jag och Andreas ner till Götet för att hälsa på min släkt, mina barndomsvänner och en tripp till Liseberg. En morgon minns jag speciellt när jag vaknade till de ljuva tonerna "Bom Bom Bom Gotta Get That" 08:00 då Josefin och Melina var på väg ner till Lin/Lidköping. Idag skrattar jag åt det och det gjorde jag faktiskt då också! Den här låten är utan tvekan den låten som spelades hela sommaren och den kommer alltid att symbolisera sommaren 2009 då vi åkte bil, gick långa promenader på nätterna och helt enkelt levde livet till det ytterst!





Övrigt:
En varm sommardag åkte jag, Andreas, Tommy och en konstig brud ut till Tommys sommarstuga. Under hela bilresan förvånades jag över hur den här konstiga bruden kunde hålla låda på det sättet som hon gjorde. Men hade hon inte gjort det så hade jag förmodligen inte fattat tycke för henne på det sättet som jag gjorde. Den här lilla knasbollen till tjej är numera min flickvän som ligger mej allra varmast om hjärtat! <3 


JULI
Under datumen 2-3 & 4 var Arvika invarderad av festivalare och jag och Josefin var inte sämre vi. Träffades först hos Tommy och sedan satt vi på samma gräsfläck alla tre dagarna och drack, snackade, träffade folk och hade det otroligt fantastiskt! Lärda känna härliga människor. Ett av mina mest komiska påhitt var när jag bönade och bad en kille, som jag trodde var Josefins kompis, att han skulle köpa cigaretter åt mej då mitt legg var kvar hemma. Det visade sig att dom aldrig sett varandra förut och vi spenderade nästan hela festivalen ihop! Den låt som dunkades ur en stor, gul bil bredvid vår gräsfläck var denna and I can steel feel the beat!:

Den 8:e var det dags för ett besök på Räkbåten tillsammans med Melina, Jens, Tommy, Andreas och Josefin. Jag och Josefin åt tacos då räkor är lika motbjudande som fötter i våra ögon (och munnar!). Härlig kväll ute på sjön med underbara människor.

Den 11:e bar det av till Karlstad med Josefin där vi drack cider inne på McDonalds toa, var kissnödiga under filmen "The Proposal" och dansade fötterna av oss inne på Arena. Träffade en härlig norrman som hade ett partytrick som aldrig gick fel. Fattar fortfarande inte varför?! Blev hämtade kl 02:00 av en trött Andreas och Tommy. Om jag inte minns fel somnade jag i bilen hem?

Den 13:e började mina fyra långa veckor ute på Parkförvaltningen Vik. Träffade Paulina och jag och Josefin pratade i telefon minst 4 timmar per dag. Veckorna flög förbi och jag hade funnit min andra hälft for sure! <3

Den 16:e såg jag Harry Potter och halvblodprinsen tillsammans med morsan, Josefin och hennes morsa. Höll på att dö av värmeslag och fick syrebrist till en väldigt medioker film.

Den 17:e hade Josefin grillfest och det var första gången vi sov tillsammans. Konstigt nog sover vi utmärkt tillsammans även då jag både snarkar, pratar och leker torktumlare och Josefin vaknar av att man tappar en knappnål. På morgonen frågade Kirreson vad vi hade pratat om hela natten och Josefin svarade att det var jag, ensam, som pratat hela natten. Där ser man!

Övrigt:
Dessutom erbjöd vi Olssons brygga 3 besök under denna månad.Tre underbara besök då vi dansade fötterna av oss i den svala sommarbrisen och stapplade hem på ömma ben sent om nätterna.

Jag och Josefin började gå timlånga promenader om kvällarna och det var sällan jag var hemma innan 23:00. Vi pratade om livet. Våra synder och dygder och jag lärde känna en människa som på många sätt påminde om mej själv. Jag hade träffat min andra hälft!

Någon gång under sommaren började jag umgås mer och mer med signora Carita och vi har många vilda partynätter bakom oss. Hon är en frisk fläkt i livet och jag skulle inte vilja byta henne mot hela världen!


AUGUSTI
Den 2:e augusti tog mitt liv en ny vändning och det var slutet på något som pågått i 2 år & 8 månader. Jag förlorade en otroligt kär och vacker vän och hans familj! Men samtidigt växte jag mej starkare som människa. That won't kill you can only make you stronger!

Den 6:e åkte jag ut med Christophers och Philips båt tillsammans med Kimo. Eftermiddagen spenderades med bad, vitt vin och mängder av skratt och glädje. Jag som inte varit ute på sjön på säkert 8 år ville ha flytväst men det ända dom kunde erbjuda var en som tillhörde deras hund. Dom skojade om att dom kunde hänga mej bredvidbåten och sen kunde jag hänga där! "Haha" sa jag och puttade Christopher i vattnet!

Den 7:e gjorde jag min sista jobbdag för sommaren 2009 och det var med vemod jag lämnade dessa härliga människor! Paulina och Börtan kan få en lyckstople att skratta! Och jag kommer aldrig glömma när Nathalie introducerade mej för "Stampa med Leroy". Cykelpumpen är min absoluta favorit och den används numera flitigt på dansgolvet!
 

Den 11:e lämnade jag och Josefin Arvika för Götet och det var även samma dag som mina kära vänner Leif och Robin var med om segelolycka under natten. Dom klarade sig helskinnade men olyckan skakade mej otroligt och jag hade fått ny respekt för att livet alldeles för enkelt kan tas ifrån mej!
Vi åkte tillbaka alldeles i tid för en stor helg i Arvika:

Nämligen hamnfestivalen som pågick under den 14:e och 15:e. Hela helgen spenderades med Josefin och den var intensiv, härlig och alldeles underbar. Det var också början på något nytt!

Den 22:e flyttade min kära syster till Götet för att avsluta sin gymnasietid där. Jag har saknat henne varenda dag!


Den 25:e började jag plugga Genusvetenskap på Karlstads universitet och jag lärde känna Carolina Falk. Samma dag träffade jag min älskade Marie som jag inte träffat på nästan ett år. Lyckan var obeskrivlig!


Den 29:e upplevde jag en fantastiskt rolig kväll på Olssons brygga som jag inte tänker beskriva med ord. Men den var fantastiskt spännande och givade och dagen därpå var lyckan obeskrivlig då någon jag helt och hållet tappat respekten för lämnade landet för en tid framöver!

Övrigt
Någon gång under augustimånad träffade jag min väldigt kära vän Emelie. Det var ett meetcute då vi träffades första gången på en busshållplats i Karlstad när vi båda två skulle till universitetet. Jag frågade henne om bussarna och sen pratade vi hela vägen till Universitetet. Envis som hon är så tog hon kontakt nästa gång också och vi insåg att vi har väldigt mycket gemensamt. Idag är hon en av mina allra bästa vänner och det är bara hon som kan le sitt underbara leende och smälta mitt hjärta totalt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0