HAPPINESS

Igår var jag så förbannatinihelvetejävla L Y C K L I G !
Jag satt på en vit veranda med bara ben, en lånad klänning, nedsläppt hår och svartsminkade ögon tillsammans med två personer that's one of a kind.

Den ena träffar jag lite då och då men från första stund klickade det. Hon är storasystern jag aldrig fick och finns alltid där med en kram, te och goda råd. Hon är mer än guld värd.

Den andra personen hör jag av varje dag, annars är det något som inte stämmer. Ett hålrum bildas och täpps inte igen förrän jag får höra hennes röst eller läsa hennes text. Hon är min själsfrände, en person som på något magiskt vis förstår sig på mej när inte ens jag själv gör det.

När jag satt där med en cigarett mellan fingrarna som smakade menthol, ett vinglas i vänsterhanden och benen vilandes på stolen mittemot slog det mej med en sådan kraft att jag nästan tappade andan. Jag blev otroligt varm i hela kroppen samt pirrig. Jag kände mej oövervinnerlig när dessa personer såg mej i ögonen och log. Jag kände deras värme i kroppen. Jag blundade och sög in atmosfären. Detta var sann lycka! 

Denna varma sommarkväll fyllde mej, ensam, med otroligt ljuva minnen och känslor. Det går knappt att förklara med ord. Men jag har insett att allt jag behöver är en lånad klänning och två personer jag håller av kärt för att känna mej lycklig. Skit i pengar, bilar och män. Detta är vad som är verkligt. Den bekräftelsen jag fick för både mitt inre och yttre av dessa personer igår kommer hålla mej levande länge. Vilket en kommentar på krogen inte gör. Den är rolig och smickrande för stunden. Medans detta var riktigt och varar för evigt!

Happiness my friends, is the little simple things in life that takes your breath away.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0