sweet memories

Efter en kall natt sitter jag med två killar i min väns lägenhet. Jag fryser och har fått låna hans tjocka träningsbyxor och huvtröja. Jag sitter med benen under hakan och ser min vän sova med tunga andetag i hörnet av soffan. Hans kompis leker med tangentbordet och en gitarrstämma sprider sig i vardagsrummet. En hes röst fyller luften omkring oss och jag glömmer tid och rum och drömmer mej tillbaka i tiden. Kroppen börjar gunga och jag ler. Klockan är någonstans mellan 04.00 och 06.30 på morgonen och jag känner mej mer pigg och levande än någonsin.

Hans vän tar mej tillbaka till verkligheten och sliter mej från mina minnen när han berättar hur han brukar somna till den här låten. Har han haft en svår dag, har mycket som snurrar i huvudet eller bara vill slappna av så sätter han på låten och allt omkring blir stilla.

Den har samma förmåga på mej.



It's so hard to speak
I can barely look you in the eye
It's so hard to breathe
But I know I ain't afraid to die
Your breath is so sweet
Your kisses could get me high
My heart is so weak
But your loving could get me by




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0