Hon

When your baby, leaves you all alone,
And nobody, calls you on the phone,
Don't you feel like crying, don't you feel like crying,
Well here I am my hunny, c'mon cry to me.


Hennes varma blick möter min på en meters avstånd. Hennes ljusa hår är ruffsigt, ögonen sömndruckna och pyjamasen sitter snett. Tårarna rinner ner för mina kinder och hon smeker bort dem med sina långa fingrar. Hon slår armarna om min sargade kropp och hennes värme fyller mej. Utanför fönstret är det mörkt och en svag doft av syren letar sig in genom den lilla glipan i fönstret. Min kropp hulkar och det svarta hålet i magen vidgas. Hon smeker mitt hår och vyssjar i mitt öra. Hennes fingrar leker med en hårslinga medan mina tårar rinner. Kroppen skakar och hon kysser mej på hjässan. Hon sjunger orden i mitt öra och hålet slutar vidgas och börjar istället sakta krympa. Jag är inte ensam.   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0