a glimps in life

Jag sitter i en bil. Med vinden i mitt utsläppta hår. Till höger breder ett landskap fullt med liv och former ut sig. Till vänster sitter mannen i mitt liv. Hans blick vandrar över vägen, fram och tillbaka - fram och tillbaka. Bilradion är på högsta volym och spottar ur sig orden som fyller mej: There's no fire without a spark. Jag stoppar ut huvudet genom vindrutan och känner vinddraget tåra mina ögon och ruffsa om mitt hår. Jag skriker ut orden som fyller mej. Ut i ingenting och allting. Dimper ner i sätet och kyper nära min man som luktar deodorant och manlighet. Kryper in under hans arm och känner värme sippra in i min kropp och får hjärtat att slå snabbare samtidigt som det bultar mjukare och lugnare. Mannen kysser min panna och elektrisiteten slår ut alla funktioner och allt jag kan fokusera på är hans doft och landskapet som flyger förbi utanför...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0