En sommarnatt

Den natten hade du tredagars skäggväxt och luften var ljummen. Du pratade med en polare och ditt skratt fick min mage att pirra. Våra blickar möttes över elden som gav glöd åt ditt ansikte. Du var det vackraste jag sett. Vackrare än alla blommor och fågelsång i världen. Kvällen gick och det enda jag kunde tänka på under alla samtal och skratt var din skäggväxt och smala underarmar.

Jag satt ensam vid havet och lyssnade på dess lugna vaggande när du satte dej bredvid mej. Jag minns inte vad du sa, hade på dej eller om vi var ensamma kvar. Det enda jag minns är din genomträngande blick som fick hela min kropp att darra. När du väl kysste mej smakade det öl och smultron. Våra tungor slingrade sig om varandra och jag hade aldrig känt sådan åtrå i hela mitt tidigare liv. Vi kysstes natten igenom och på morgonen sved min haka efter din skäggstubb. Min andedräkt luktade av din öl och mitt hår var ruffsigt. Pirret i magen hade återigen försvunnit och det jag såg var en skäggig man med alldeles för smala underarmar...


Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha. Förlåt att jag skrattar, det var fint skrivet. Men det är så typiskt att personen mist glansen dagen efter :)

2010-05-06 @ 08:26:00
URL: http://sannax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0