without you it's hard to breath



Jag vaknar med ett ryck. Sätter mej upp och letar efter din kropp i mörkret. Den finns inte där. Den är borta. Var det bara en dröm? Jag lägger mej när och drar ner din doft i lungorna. Känner den fylla min värkande, längtande kropp. Jag känner din närvaro, som om du bara gått ut i köket för att hämta vatten. Mörkret kryper sig snabbt inpå och jag känner hur den slukar mej hel. Jag försvinner och kan inte ta mej ur. Jag får svårt att andas och paniken börjar sprida sej. Var det bara en dröm? Är du verkligen borta?

I min dröm låg du på mage med en arm över mej och andades tungt vid min hals. Ditt hår kittlade min haka och dina ben var flätatde med mina. Din doft fyllde min näsa och mina lungor och jag sov lugnt.

Tårarna stiger i ögonen och väter mina kinder. När jag slickar bort dom smakar det salt. Ensamheten fyller mej och kroppen känns tung och lealös. 

I verkligheten ligger jag ensam i en alldeles för stor och kall säng. Din lukt är ett minne och din värme existerar inte förutom i mitt sinne. Rummet ekar tomt och dina andetag är inbillning.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Fint!

2010-05-18 @ 07:15:59
URL: http://sannax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0