You were my wounderwall

Det finns en låt som får mej att tänka på en mamma som skriker i trappen att maten är klar. När Han kommer tillbaka smakar hans kyssar fiskbullar & potatis. Han har en skål med sig upp fruktsallad som vi delar på. Mitt skolfoto var uppsatt på Hans sänggavel med häftmassa. Han var den första killen som såg mej i BH. Hans kyssar gjorde mej knäsvag. Hans foto när han var bebis med glass runt hela munnen satt på min vägg vid sängen. Hans leende lös upp ett helt rum och hans doft trängde sig in i mina kläder. Vi gick på bio och jag mindes knappt vad filmen handlade om när den var slut. Jag lånade en skiva med låten och låg i två timmar och memorerade texten. Jag kan den än och skivan står fortfarande i en hylla här hemma. Han var min första kärlek. Och varje gång jag hör låten, minns jag hans skratt, doft och hans kyssar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0